Dobra, jasna sprawa. Linka ręcznego w Audi, temat znany i lubiany… szczególnie w B6.
Zacznijmy od wymiany samej linki. Niby prosta sprawa, ale potrafi zaskoczyć, szczególnie jak zapieczone wszystko. W Audi A4 B6 często problemem jest rdza w pancerzu linki. Woda się tam dostaje, zamarza zimą i masz ręczny na amen.
Co będziemy robić:
Demontaż starej linki: Zaczynamy od poluzowania linki przy dźwigni ręcznego w kabinie. Potem auto na podnośnik i zdejmujemy koła. Odkręcamy zaciski hamulcowe (uważaj na przewody!), żeby dostać się do mocowania linki przy zacisku. Tu często jest walka, bo wszystko zardzewiałe.WD-40 i cierpliwość to podstawa. Czasami trzeba podgrzać palnikiem, ale ostrożnie, żeby niczego nie uszkodzić.
Montaż nowej linki: Nową linkę prowadzimy tą samą trasą co starą. Smarujemy końcówki linki smarem miedzianym, żeby zapobiec korozji. Mocujemy linkę przy zaciskach i przy dźwigni ręcznego.
Regulacja: Na koniec regulujemy naciąg linki przy dźwigni ręcznego. Chodzi o to, żeby ręczny łapał po kilku ząbkach i żeby koła się swobodnie obracały po zwolnieniu hamulca.
Cena: Wymiana linki ręcznego w A4 B6 to robocizna około 200-300 zł, plus cena linki (około 100-200 zł za sztukę). Zależy od producenta linki i stanu zapieczenia.
Dodatkowe uwagi:
Zapieczone zaciski: Przy okazji warto sprawdzić, czy zaciski hamulcowe działają prawidłowo. Jeśli są zapieczone, to wymiana linki niewiele da. Trzeba wtedy zregenerować zaciski lub wymienić na nowe.
Stan tarcz i klocków: Skontroluj też stan tarcz i klocków hamulcowych. Jeśli są zużyte, to warto je wymienić razem z linką. Będziesz miał spokój na dłużej.
Inne modele Audi: Podobnie wygląda wymiana linki w innych modelach Audi, np. A6 C6, A3 8P. Różnice są w szczegółach, np. w sposobie mocowania linki przy zacisku. W nowszych modelach (np. A4 B8, A6 C7) często jest już elektryczny hamulec postojowy, więc problem z linkami odpada.
Inne marki: W BMW E46, E90 wymiana linki ręcznego jest trochę bardziej skomplikowana, bo trzeba często zdjąć osłonę termiczną wydechu. W VW Golf 4, Passat B5 problemem są często zapieczone śruby mocujące linkę do nadwozia.
Jak widać, niby prosta wymiana, ale warto oddać auto w ręce fachowca, żeby uniknąć problemów. Zapraszam do warsztatu, zrobimy to szybko i sprawnie.
Dlaczego warto skorzystać z usług TAK?

rodzajów prac

miesięcy gwarancji

lat średniego doświadczenia mechanika

samochodów gotowych tego samego dnia

wszystkich części dostarczanych w ciągu godziny
Usługi
Napisz do nas!
A nasi specjaliści Ci pomogą.