Wentylator klimatyzacji w BMW E39 – robota wredna, zwłaszcza jak się uprze. Często przyczyną jest sam wentylator, padają szczotki w silniczku, albo moduł sterujący na nim siada. Ale zanim go wymienisz, sprawdź bezpieczniki – niby banał, ale cuda się zdarzają. Potem zobacz, czy dochodzi napięcie do wentylatora, jak nie, to szukaj problemu w przekaźnikach albo w sterowniku silnika (DME), bo on nim steruje.

Jak już zdecydujesz się na wymianę, to uważaj, bo mało miejsca tam jest. Trzeba często zderzak zrzucać, a w niektórych wersjach to i chłodnicę trzeba podciągnąć, żeby go wyjąć. Jak masz wersję z klimą automatyczną, to upewnij się, że nowy wentylator jest odpowiedni, bo bywają różne modele. I pamiętaj, żeby po robocie dobrze odpowietrzyć układ klimatyzacji, bo inaczej będzie słabo chłodzić.

A, i jeszcze jedno – jak wentylator chodzi głośno, to może wystarczy go przeczyścić i przesmarować. Czasem pomaga, zwłaszcza w starszych autach. Tylko pamiętaj, żeby przy smarowaniu nie zalać silniczka, bo go uszkodzisz.