Dobra, słuchaj, ogarniamy temat tej chłodnicy w BMW E46. Wymiana to w sumie pestka, ale warto zerknąć na parę rzeczy, żeby potem nie było lipy.
Sprawdzenie układu chłodzenia: Zanim wrzucimy nową chłodnicę, musimy skontrolować cały system. Termostat, pompa wody – czy wszystko gra? Bo jak termostat zablokowany, to nowa chłodnica i tak długo nie pociągnie. Zdarza się, że węże są spuchnięte albo sparciałe – wtedy też trzeba je wymienić. W Audi A4 B6 często widzę pękające zbiorniczki wyrównawcze. Niby drobiazg, ale jak pęknie na trasie, to masz problem.
Dobór chłodnicy: W E46 masz różne silniki, więc i chłodnice są różne. Trzeba dobrać taką, która pasuje do twojego modelu, bo inaczej będą problemy z podłączeniem. Lepiej postawić na firmę Behr, Nissens, ewentualnie Valeo, ale unikaj tanich chińskich zamienników, bo to loteria. W Mercedesach W203 też lubią się psuć chłodnice, szczególnie w dieslach, bo tam układ chłodzenia jest bardziej obciążony.
Demontaż: Odkręcamy osłonę, zlewamy płyn chłodniczy (pamiętaj, żeby go potem odpowiednio zutylizować!), odpinamy węże, odkręcamy mocowania chłodnicy. Czasem śruby są zapieczone, więc trzeba uważać, żeby ich nie pourywać. W Fordach Focusach Mk2 często trzeba się namęczyć z wężami, bo są ciasno spasowane.
Montaż: Zakładamy nową chłodnicę, podłączamy węże (upewnij się, że są dobrze dociśnięte!), przykręcamy mocowania. Warto dać nowe opaski na węże, żeby nie ciekło.
Napełnianie układu: Zalewamy płyn chłodniczy, odpowietrzamy układ. To ważne, żeby nie było pęcherzy powietrza, bo inaczej silnik może się przegrzać. W niektórych autach, np. w Oplach Astra H, odpowietrzanie jest trochę upierdliwe i trzeba się nakombinować.
Sprawdzenie szczelności: Uruchamiamy silnik, obserwujemy, czy nie ma żadnych wycieków. Jak wszystko gra, to można jechać.
No i tyle. Jeśli nie czujesz się na siłach, to lepiej podjedź do warsztatu. Z wymianą chłodnicy niby nie ma filozofii, ale jak coś sknocisz, to możesz narobić sobie większych problemów. Mamy na stanie płyny chłodnicze różnych producentów, od Prestone po Kuler. Możemy dobrać odpowiedni do Twojego BMW, żebyś miał pewność, że wszystko będzie grało jak należy.
Dlaczego warto skorzystać z usług TAK?

rodzajów prac

miesięcy gwarancji

lat średniego doświadczenia mechanika

samochodów gotowych tego samego dnia

wszystkich części dostarczanych w ciągu godziny
Usługi
Napisz do nas!
A nasi specjaliści Ci pomogą.