No dobra, zerkniemy na ten układ kierowniczy w Mercedesie, co tam się dzieje. Wiesz, Mercedesy, szczególnie te starsze jak W202, potrafią dać czasem w kość jeśli chodzi o zawieszenie i układ kierowniczy.

Co najczęściej siada w układzie kierowniczym Mercedesa W202 (i podobnych):

  • Końcówki drążków kierowniczych: To standard. Jak słyszysz stuki przy skręcaniu, albo czujesz luzy na kierownicy, to prawie na bank one. Wymiana nie jest skomplikowana, ale potem ustawienie zbieżności to podstawa, żeby opony nie zjadło w miesiąc.
  • Drążki kierownicze: Czasem jak końcówki długo latają uszkodzone, to i drążki dostają po tyłku. One są grubsze, więc rzadziej, ale jednak.
  • Przekładnia kierownicza (maglownica): Tu już grubsza sprawa. Jak cieknie, albo ma duże luzy, to regeneracja albo wymiana. Regeneracja tańsza, ale musi to robić ktoś, kto się na tym zna, bo inaczej za chwilę znowu będzie problem. Wymiana to pewniak, ale więcej kosztuje. W W202 maglownice bywają kapryśne, szczególnie jak auto ma już swoje lata.
  • Pompa wspomagania: Jak ciężko kręcić kierownicą, albo słyszysz wycie pompy, to pewnie ona. Sprawdź najpierw poziom płynu, czy gdzieś nie ucieka. Jeżeli ok i dalej wyje to pompa do wymiany

Diagnoza – jak to sprawdzić:

Najlepiej podjechać na szarpaki. Wtedy od razu widać, co ma luzy. Ale jak nie masz takiej możliwości, to:

  1. Podnieś auto: Zabezpiecz dobrze!
  2. Sprawdź luzy: Poruszaj kołem na boki, góra-dół. Jak czujesz wyraźne luzy, to szukaj, co się rusza bardziej niż powinno.
  3. Obejrzyj dokładnie: Końcówki drążków, drążki, maglownicę, czy nie ma wycieków.

Inne modele – podobne problemy:

  • BMW E46: Też lubi mieć problemy z końcówkami drążków i maglownicą. Często też siada pompa wspomagania.
  • Audi A4 B6/B7: Tutaj też końcówki i drążki to standard. Dodatkowo, w Audi często siadają wahacze, co wpływa na geometrię i może dawać podobne objawy jak uszkodzony układ kierowniczy.

Co możemy zrobić u nas:

  • Pełna diagnostyka układu kierowniczego: Sprawdzimy wszystko od A do Z.
  • Wymiana końcówek, drążków kierowniczych: Zrobimy to szybko i solidnie.
  • Regeneracja / wymiana maglownicy: Mamy doświadczenie w regeneracji, ale jeśli wolisz pewniak, to możemy zamontować nową.
  • Wymiana pompy wspomagania: Dobierzemy odpowiednią pompę i zamontujemy.
  • Ustawienie zbieżności: Po każdej ingerencji w układ kierowniczy to podstawa.

Daj znać, kiedy możesz podjechać, to obadamy temat i powiem Ci dokładnie, co trzeba zrobić i ile to będzie kosztować.