No dobra, widzę że z Oplem masz problem. Chłodnica to nie w kij dmuchał, szczególnie w oplach. Pytanie tylko, co się dokładnie stało?
Jeśli cieknie:
Chłodnica sama w sobie (rdza, dziura):
To częsty problem, zwłaszcza w starszych Oplach jak Astra G czy Vectra B. Rdza lubi zjadać te chłodnice od środka. Wtedy jedyna opcja to wymiana na nową. Możemy dobrać zamiennik dobrej jakości albo oryginał – jak wolisz.
Uszczelki (przy wężach, korku):
Czasem wystarczy wymienić uszczelki, ale jak już się za to zabieramy, to warto sprawdzić stan węży. Sparciałe węże to proszenie się o kłopoty w przyszłości.
Chłodnica oleju (jeśli masz w Oplu):
W niektórych Oplach, szczególnie tych z turbodoładowaniem (np. Insignia, Astra J), chłodnica oleju jest zintegrowana z chłodnicą wody. Jak cieknie olej, to może być problem z uszczelkami chłodnicy oleju (wymiana uszczelek chłodnicy oleju opel cena). To trochę bardziej skomplikowana robota, bo trzeba spuścić olej, rozebrać chłodnicę i poskładać wszystko z powrotem. Przy okazji sprawdzamy stan oleju i ewentualnie sugerujemy wymianę.
Jeśli się przegrzewa:
Zatkany rdzeniem:
Chłodnica może być po prostu zapchana kamieniem lub rdzą. Wtedy płyn chłodniczy nie krąży tak, jak powinien i silnik się przegrzewa. Można próbować płukania, ale często to pomaga tylko na chwilę. Lepiej wymienić chłodnicę na nową.
Wentylator nie działa:
Sprawdzimy, czy wentylator włącza się, kiedy temperatura silnika rośnie. Może być uszkodzony czujnik temperatury albo sam wentylator. W Oplach Corsa D często pada rezystor wentylatora – to też sprawdzimy.
Co możemy zrobić:
- Diagnoza: Najpierw dokładnie sprawdzimy, co się dzieje z tą chłodnicą. Upewnimy się, co jest przyczyną problemu.
- Wybór części: Dobierzemy odpowiednią chłodnicę (nową, zamiennik dobrej firmy, ewentualnie używaną – ale to ostateczność) i uszczelki.
- Wymiana: Wymienimy chłodnicę, zalejemy nowym płynem chłodniczym (dobrym, nie jakimś tanim badziewiem!), odpowietrzymy układ i sprawdzimy, czy wszystko działa jak należy.
- Dodatkowe sprawdzenie: Przy okazji sprawdzimy stan węży, pompy wody i termostatu. Lepiej dmuchać na zimne, żeby za chwilę nie wrócić z kolejną awarią.
Zadzwoń albo podjedź, to pogadamy konkretnie o Twoim Oplu i ustalimy, co trzeba zrobić. Bez obejrzenia auta, to tak trochę wróżenie z fusów.
Dlaczego warto skorzystać z usług TAK?

rodzajów prac

miesięcy gwarancji

lat średniego doświadczenia mechanika

samochodów gotowych tego samego dnia

wszystkich części dostarczanych w ciągu godziny
Usługi
Napisz do nas!
A nasi specjaliści Ci pomogą.