Jasne, ogarniemy to. Wymiana linki hamulca ręcznego w Peugeocie to w sumie robota jak każda inna, ale w Peugeotach bywa różnie. Peugeot, jak Peugeot, swoje patenty ma.
Peugeot i linka ręcznego – co może pójść nie tak?
- Zapieczenie: Czasem linka tak zardzewieje w pancerzu, że ani rusz. Wtedy to już tylko cięcie i wyciąganie.
- Zapieczone mocowania: Uchwyty linki do wahacza, do karoserii lub przy zaciskach hamulcowych. Jak zardzewieją, to urwanie gwarantowane. Trzeba uważać przy odkręcaniu.
- Regulacja: Po wymianie linki trzeba wszystko dobrze wyregulować. Inaczej ręczny będzie albo za słaby, albo będzie blokował koła. W Peugeotach często regulacja jest przy dźwigni w kabinie, ale czasem trzeba też podregulować przy zaciskach.
Co konkretnie robimy?
- Diagnoza: Najpierw sprawdzimy, czy to na pewno linka. Może to zacisk się zatarł? A może dźwignia w kabinie coś nie tak?
- Demontaż: Odkręcamy, odpinamy, wyciągamy starą linkę. Jak coś się zapiekło, to używamy penetratora albo palnika (ostrożnie!). Często trzeba odkręcić osłony termiczne wydechu, żeby się dostać do linki.
- Montaż: Zakładamy nową linkę. Ważne, żeby dobrze poprowadzić ją w uchwytach i żeby nigdzie nie ocierała.
- Regulacja: Regulujemy napięcie linki. Sprawdzamy, czy koła się swobodnie obracają po zwolnieniu ręcznego i czy trzyma mocno, jak się go zaciągnie. Zbyt mocne naciągnięcie linki może doprowadzić do przegrzania hamulców.
- Test: Robimy jazdę próbną i sprawdzamy, czy wszystko działa jak należy.
Koszty?
Cena zależy od tego, czy kupujesz linkę zamiennik czy oryginał. Robocizna to jakieś 2-3 godziny. Jak coś się zapiekło i trzeba będzie więcej kombinować, to może potrwać dłużej.
Inne marki? Podobne problemy?
W Renault np. często linka ręcznego idzie w tunelu środkowym, pod spodem auta. Tam lubi się zbierać błoto i sól, co przyspiesza korozję.
W Fordach (szczególnie starszych) linki często zapiekają się w pancerzach przy zaciskach. Trzeba uważać, bo urwanie mocowania zacisku to dodatkowy koszt.
W Audi i VW często problemem jest sama dźwignia ręcznego w kabinie. Z czasem mechanizm się wyrabia i linka nie jest równomiernie naciągana.
Peugeot 3008 i elektryczny ręczny:
W nowszych modelach 3008 masz elektryczny hamulec postojowy. Jeśli problem dotyczy jego, to wymiana linki nie wystarczy. Tam trzeba grzebać w elektronice i często wymieniać cały moduł.
Zadzwoń, umów się, zobaczymy co da się zrobić w Twoim Peugeocie.
Dlaczego warto skorzystać z usług TAK?

rodzajów prac

miesięcy gwarancji

lat średniego doświadczenia mechanika

samochodów gotowych tego samego dnia

wszystkich części dostarczanych w ciągu godziny
Usługi
Napisz do nas!
A nasi specjaliści Ci pomogą.