Renault
Naprawa Renault w naszym warsztacie
Dobra, posłuchajcie no, co tu się u nas w warsztacie dzieje, jak robimy Renault. Nie jesteśmy jakimś tam ASO, gdzie tylko wymieniają gotowe moduły. My grzebiemy głębiej, żeby klient nie musiał płacić za całą skrzynię, jak wystarczy naprawić jedno łożysko.
Silniki
To jest serce każdego Renault. Wiadomo, 1.5 dCi to klasyk. Niby oszczędny, ale jak się zaniedba wymiany oleju, to panewki polecą raz dwa. Przyjeżdża taki Megane po 200 tysiącach, a tam już dół silnika stuka. Robimy wtedy szlif wału, nowe panewki, pierścienie – pełna regeneracja. Czasem głowica do roboty, bo wtryski leją i wypalają gniazda zaworowe. Ale robimy to porządnie, nie na odwal się.
A z benzyniakami? 1.2 TCe to potrafi olej brać jak smok. Wymiana pierścieni na lepsze, poprawione – to u nas standard. Inaczej to znowu za chwilę wróci z tym samym problemem. No i rozrząd – pamiętać trzeba, żeby wymieniać na czas, bo jak przeskoczy, to zawory pogięte i zabawa się zaczyna od nowa.
Skrzynie biegów
Tu się dzieją cuda. W Renault, szczególnie w tych starszych, to synchronizatory potrafią dać w kość. Jak zgrzyta przy zmianie biegów, to znaczy, że już czas się tym zająć. Rozbieramy, wymieniamy synchronizatory, łożyska, uszczelniacze. Składamy, zalewamy nowym olejem i skrzynia śmiga jak nowa. A jak automat? To już inna para kaloszy. Trzeba mieć specjalistyczny sprzęt do diagnostyki i odpowiednią wiedzę. Ale też robimy. Wymiana oleju w automacie to podstawa, żeby przedłużyć jego żywotność. A jak już szarpie, przeciąga biegi, to regeneracja konwertera, wymiana tarczek ciernych – to u nas chleb powszedni.
Zawieszenie
No cóż, komfortowe, ale delikatne. Sworznie wahaczy, końcówki drążków kierowniczych, tuleje – to wszystko się zużywa. Jak auto pływa po drodze, stuka na nierównościach, to znaczy, że trzeba zajrzeć pod spód. Wymieniamy na części dobrej jakości, żeby klient nie musiał za chwilę znowu wracać. A jak ktoś chce obniżyć zawieszenie, to też robimy, ale z głową. Trzeba dobrać odpowiednie sprężyny i amortyzatory, żeby auto dobrze się prowadziło i nie straciło na komforcie.
Elektronika
To już w ogóle kosmos. W Renault to potrafi się wszystko posypać. Od czujników ABS po moduły komfortu. Diagnostyka komputerowa to podstawa. Mamy odpowiedni sprzęt, żeby odczytać błędy, zdiagnozować usterkę i ją naprawić. Czasem wystarczy przelutować jakiś styk, czasem trzeba wymienić cały moduł. Ale staramy się naprawiać, a nie tylko wymieniać.
Klimatyzacja
Latem to podstawa. Nabijanie, odgrzybianie, sprawdzanie szczelności. Jak klima nie działa, to najczęściej brakuje czynnika chłodniczego. Ale czasem to kompresor padnie, a czasem chłodnica jest dziurawa. Sprawdzamy wszystko dokładnie i naprawiamy.
No i najważniejsze – zawsze doradzamy klientowi, co się opłaca naprawiać, a co lepiej wymienić. Nie naciągamy, nie wciskamy kitu. Chcemy, żeby klient był zadowolony i do nas wrócił. Bo dobry mechanik to skarb. A my staramy się być tym skarbem dla naszych klientów od Renault.

Wymiana chłodnicy RenaultKlimy w Megane 3? Jasna sprawa, robimy to często. пара проблем: Nieszczelność: Najczęstszy powód. Chłodnica klimy (skraplacz) jest cienka, aluminium delikatne i kamienie z drogi potrafią ją...
Układ Kierowniczy RenaultRenault Kangoo to auto, w którym układ kierowniczy potrafi dać o sobie znać. Najczęstsze problemy? Maglownica. Potrafi cieknąć, zwłaszcza po latach. Słychać wtedy charakterystyczne buczenie pompy wspomagania,...
Wymiana chłodnicy klimatyzacji RenaultChłodnica klimy w Renault, zwłaszcza w Clio 3, to częsty problem, lubi korodować od soli i wilgoci. Jak już cieknie, to wymiana jest jedynym sensownym rozwiązaniem, bo...
Wymiana linki hamulcowej ręcznego RenaultNo dobra, Panie, linka ręcznego w Renault to częsty temat. Wymienimy, jasna sprawa. Ale zanim zaczniemy kręcić, to trzeba sprawdzić parę rzeczy: Rdza i zapieczenia: Często linka...
Wymiana sprzęgła RenaultSprzęgło w Renault – temat rzeka. Wymiana to robota, którą robimy tutaj na okrągło, zwłaszcza w Traficach, Masterach i Megankach. Trafic to już w ogóle klasyk, tam...
Wymiana oleju w samochodach RenaultDobra, jasna sprawa. Wymiana oleju w Renault, żaden problem. Robimy to na pęczki. Tylko... w jakim Renault i jaki olej? Bo to robi różnicę. Silnik: Benzyna, diesel,...
Naprawa zawieszenia RenaultNo cześć, słyszę że Laguna daje w kość z zawiechą... To typowe bolączki tego modelu, zwłaszcza tylna oś. Zależy co dokładnie się dzieje. Może stuka, puka, pływa...
Dlaczego warto skorzystać z usług TAK?

rodzajów prac

miesięcy gwarancji

lat średniego doświadczenia mechanika

samochodów gotowych tego samego dnia

wszystkich części dostarczanych w ciągu godziny

Napisz do nas!
A nasi specjaliści Ci pomogą.