Chłodnica klimy w Renault, zwłaszcza w Clio 3, to częsty problem, lubi korodować od soli i wilgoci. Jak już cieknie, to wymiana jest jedynym sensownym rozwiązaniem, bo naprawiać się tego nie opłaca.

Co robimy:

  1. Spuszczamy czynnik chłodniczy: Bez tego ani rusz, no i robimy to zgodnie ze sztuką, żeby nie truć środowiska.
  2. Demontujemy stary skraplacz (chłodnicę klimy): Trzeba uważać, żeby nie uszkodzić innych elementów, zwłaszcza wentylatorów i przewodów. W Clio 3 bywa ciasno.
  3. Sprawdzamy stan osuszacza: Często po rozszczelnieniu układu warto go wymienić, bo mógł się zawilgocić. To mały koszt, a przedłuża żywotność całego układu.
  4. Montujemy nowy skraplacz: Używamy tylko markowych części, żeby za chwilę nie robić tego samego. Nissens, Valeo, NRF to pewniaki.
  5. Olej do klimy: Dodajemy odpowiednią ilość oleju do układu klimatyzacji, to smaruje sprężarkę.
  6. Napełniamy układ czynnikiem: Używamy odpowiedniego czynnika (R134a dla Clio 3).
  7. Sprawdzamy szczelność: Pod ciśnieniem azotem, a potem jeszcze testujemy klimę na działanie.

Dlaczego warto to zrobić u nas?

  • Mamy doświadczenie: Robimy klimy w Renault od lat, wiemy, gdzie szukać problemów i jak je rozwiązywać.
  • Używamy dobrych części: Nie oszczędzamy na jakości, bo zależy nam na Twojej satysfakcji.
  • Dajemy gwarancję: Na naszą pracę i na części.
  • Mamy dobrą cenę: Konkurencyjną, ale bez kompromisów w jakości.

Inne Renault:

W Megane II i III też często lecą chłodnice klimy, podobnie jak w Scenicu. Przyczyny te same – korozja. Procedura wymiany podobna jak w Clio 3, ale dostęp bywa trochę inny.

W Lagunie II i Espace IV problemem dodatkowo bywają przewody klimatyzacji, które lubią się przecierać. Warto je sprawdzić przy okazji wymiany chłodnicy.

Zadzwoń, umów się na wizytę, a my zajmiemy się Twoją klimą.