Klimy w Megane 3? Jasna sprawa, robimy to często.
пара проблем:
Nieszczelność: Najczęstszy powód. Chłodnica klimy (skraplacz) jest cienka, aluminium delikatne i kamienie z drogi potrafią ją uszkodzić. Dziura, nawet mikroskopijna, powoduje ucieczkę czynnika. Objaw? Klima przestaje chłodzić, a maszyna do klimy pokazuje spadek ciśnienia w układzie.
Korozja: Sól w zimie robi swoje. Szczególnie na dole chłodnicy, gdzie zbiera się błoto i woda, korozja potrafi zeżreć aluminium. Wtedy wyciek jest bardziej widoczny.
Uszkodzenie mechaniczne: Czasem przy stłuczce, nawet lekkiej, chłodnica klimy dostaje rykoszetem.
Jak to robimy?
Odzysk czynnika: Najpierw odsysamy czynnik chłodniczy specjalną maszyną. Żeby nie truć środowiska i żeby układ był pusty przed wymianą.
Demontaż: Zdejmujemy zderzak (czasem trzeba, czasem nie – w Megane 3 zwykle tak), odpinamy przewody klimatyzacji od chłodnicy (ostrożnie, żeby niczego nie uszkodzić), odkręcamy mocowania chłodnicy i wyjmujemy starą.
Montaż nowej: Zakładamy nową chłodnicę, mocujemy ją, podłączamy przewody.
Test szczelności: Nabijamy układ azotem pod ciśnieniem i sprawdzamy, czy nic nie ucieka. Można użyć specjalnego detektora nieszczelności.
Napełnianie klimy: Jeśli test szczelności ok, to podłączamy maszynę do klimy, robimy próżnię w układzie (żeby usunąć wilgoć) i nabijamy odpowiednią ilością czynnika chłodniczego oraz oleju do sprężarki.
Sprawdzenie działania: Uruchamiamy klimę, mierzymy temperaturę powietrza w nawiewach, sprawdzamy ciśnienia w układzie, czy wszystko działa jak należy.
Co może pójść nie tak?
Zapchana dysza rozprężna: Jeśli klima słabo chłodzi po wymianie chłodnicy, to może być zapchana dysza rozprężna. To taki mały element w układzie klimatyzacji, który reguluje przepływ czynnika. Warto ją sprawdzić i ewentualnie wymienić.
Uszkodzona sprężarka: Czasem awaria chłodnicy klimy jest objawem większego problemu, np. uszkodzonej sprężarki. Jeśli sprężarka nie działa prawidłowo, to klima nie będzie chłodzić, nawet z nową chłodnicą.
Niesprawny wentylator chłodnicy: Wentylator chłodnicy ma za zadanie schładzać chłodnicę klimy, szczególnie w korkach. Jeśli wentylator nie działa, to klima może słabo chłodzić.
Inne auta, podobne problemy
Passat B6: Tam często korodują przewody klimatyzacji przy chłodnicy. Trzeba uważać przy demontażu, żeby ich nie urwać.
Ford Focus MK2: Tam chłodnica klimy jest bardzo blisko chłodnicy silnika. Przy wymianie trzeba uważać, żeby nie uszkodzić tej drugiej.
Skoda Octavia 2: Tam dostęp do chłodnicy klimy jest trochę utrudniony. Trzeba się nagimnastykować, żeby ją wyjąć.
Podjedź, zobaczymy. Zrobimy diagnozę i powiemy, co dokładnie trzeba zrobić i ile to będzie kosztować. Bez stresu.
Dlaczego warto skorzystać z usług TAK?

rodzajów prac

miesięcy gwarancji

lat średniego doświadczenia mechanika

samochodów gotowych tego samego dnia

wszystkich części dostarczanych w ciągu godziny
Usługi
Napisz do nas!
A nasi specjaliści Ci pomogą.