No dobra, spoko. Układ kierowniczy w VW… temat rzeka. Zależy co konkretnie dolega, bo przyczyn problemów może być od groma.
Luz w układzie?
Golf 4/Bora/Octavia/A3 (ta sama płyta podłogowa):
Częsta przypadłość to wybite końcówki drążków kierowniczych, same drążki, albo sworznie wahaczy. Sprawdź też maglownicę, czy nie ma wycieków i luzów na listwie. Jak luz jest odczuwalny na kierownicy, a zawieszenie w porządku, to maglownica do roboty, albo wymiana. Regeneracja maglownicy to loteria, czasem trzyma, czasem nie. Lepiej szukać używki w dobrym stanie, albo nową.
Passat B5/B5 FL:
Tutaj podobnie, końcówki, drążki, sworznie. Do tego dochodzą wahacze (górne i dolne), bo tam jest ich sporo i lubią się wybijać. W Passacie maglownica jest trwalsza niż w Golfie, ale też potrafi się poddać, szczególnie jak ktoś jeździ po dziurach jakby ich nie było.
Polo/Fabia/Ibiza:
Małe autko, więc i części tańsze, ale zasada ta sama. Sprawdzić końcówki, drążki, sworznie. Maglownice w tych autach są proste jak budowa cepa, więc rzadko się psują.
Ciężko chodzi kierownica?
Wspomaganie hydrauliczne:
Sprawdzić poziom płynu wspomagania, czy nie ma wycieków na pompie, przewodach, maglownicy. Pompa wspomagania mogła się zatrzeć, albo zawór regulacji ciśnienia w pompie szwankuje. Jak płyn jest brudny, albo śmierdzi spalenizną, to znaczy że pompa dostaje w kość i trzeba działać szybko, żeby nie uszkodzić maglownicy.
Wspomaganie elektryczne (EPS):
Coraz częściej spotykane. W Golfie 7/8, Audi A3 8V/8Y, Skodach Octaviach III/IV. Jak ciężko chodzi, to sprawdzić bezpieczniki i kable dochodzące do silnika wspomagania. Czasem wystarczy reset komputera, a czasem silnik wspomagania do wymiany. Niestety, droższa zabawa niż w przypadku wspomagania hydraulicznego.
Wycieki:
Jak widzisz mokre plamy pod autem, to znaczy że coś cieknie. Najczęściej to olej wspomagania z maglownicy, albo z przewodów. Trzeba zlokalizować wyciek i wymienić uszczelki, przewody, albo całą maglownicę.
Stuki, piski w układzie kierowniczym?
Stuki:
Jak stuka przy skręcaniu, to najczęściej końcówki, drążki, albo sworznie. Jak stuka na nierównościach, to zawieszenie.
Piski:
Jak piszczy przy skręcaniu, to pasek napędzający pompę wspomagania. Albo pasek jest luźny, albo pompa się zaciera.
Co możemy zrobić u nas w warsztacie?
- Diagnostyka układu kierowniczego: Sprawdzimy wszystko dokładnie, zlokalizujemy problem i powiemy co trzeba zrobić. Za diagnostykę biorę tyle i tyle.
- Wymiana końcówek drążków, drążków, sworzni: Robota prosta, ale trzeba potem ustawić zbieżność.
- Wymiana wahaczy: Trochę bardziej skomplikowane, ale damy radę.
- Regeneracja/wymiana maglownicy: Jak się zdecydujesz na regenerację, to informuję że nie daję gwarancji na to, że długo wytrzyma. Lepiej poszukać używki w dobrym stanie, albo nową.
- Wymiana pompy wspomagania: Pamiętaj, żeby zalać odpowiedni płyn wspomagania.
- Ustawianie zbieżności: Po każdej wymianie elementów układu kierowniczego trzeba ustawić zbieżność.
Daj znać, kiedy możesz podjechać, to oblookamy auto i coś poradzimy. Tylko nie odkładaj tego na później, bo zaniedbanie układu kierowniczego może się skończyć poważnym wypadkiem.
Dlaczego warto skorzystać z usług TAK?

rodzajów prac

miesięcy gwarancji

lat średniego doświadczenia mechanika

samochodów gotowych tego samego dnia

wszystkich części dostarczanych w ciągu godziny
Usługi
Napisz do nas!
A nasi specjaliści Ci pomogą.