Wróć na stronę główną

Jakie są najczęstsze przyczyny awarii zacisków hamulcowych?

Zacieranie się prowadnic zacisków hamulcowych

Zacieranie się prowadnic zacisków hamulcowych to częsty problem, szczególnie w starszych samochodach takich jak Volkswagen Golf IV czy Opel Astra G. Korozja lub brak odpowiedniego smaru powoduje, że prowadnice przestają działać płynnie, co skutkuje nierównomiernym dociskiem klocków i szybszym ich zużyciem. W takim przypadku konieczna jest wymiana uszkodzonych elementów oraz zastosowanie specjalnego smaru wysokotemperaturowego odpornego na wodę i zabrudzenia – np. pasty ceramicznej typu ATE Plastilube.

Zużyte uszczelki tłoczków

Gdy zauważysz wyciek płynu hamulcowego przy kole, może to oznaczać zużyte uszczelki tłoczków. Często występuje to w modelach z dużym przebiegiem np. Ford Focus II albo Renault Megane III. Stare gumowe pierścienie tracą elastyczność i przepuszczają ciecz, co osłabia działanie hamulców i grodzi awarią układu, tutaj najlepszym rozwiązaniem jest regeneracja całego zacisku wraz z nowymi uszczelnieniami, aby uniknąć powtarzających się napraw.

Rdza atakująca obudowę zacisku

Rdza atakująca obudowę zacisku (częsty przypadek w BMW E46 po zimie) sprawia, że metal puchnie, a tłoczki nie wysuwają się równomiernie. Efekt? Klocki ścierają się skośnie, a auto ciągnie w bok podczas hamowania. Wymiana na nowy lub profesjonalnie odnowiony komponent eliminuje ten problem, ale warto też zadbać o regularne czyszczenie miejsc krytycznych, zwłaszcza jeśli jeździsz po solonych drogach.

Brak ruchu tłoczka

Brak ruchu tłoczka spowodowany brudem czy zestarzałym smarem często pojawia się w Peugeot 307, gdzie system zbiera duże ilości pyłu. Po kilkunastu tysiącach kilometrów bez konserwacji mechanizm zaczyna sztywniej, aż do całkowitego zakleszczenia. Tutaj pomaga demontaż, dokładne oczyszczenie wszystkich kanalików wraz ze stosowaniem preparatu antyadhezyjnego. Jeśli jednak korozja jest zaawansowana, lepiej postawić na nowe części, bo próby naprawy mogą dać tylko chwilowy efekt.

Usługi

Diagnostyka układu hamulcowego

Usługa "Diagnostyka układu hamulcowego" polega na szczegółowej analizie stanu układu hamulcowego, w tym klocków, tarcz, przewodów i płynów, za pomocą specjalistycznych narzędzi diagnostycznych.

Wymiana tarcz hamulcowych

Usługa "Wymiana tarcz hamulcowych" polega na wymianie zużytych lub uszkodzonych tarcz hamulcowych, które odpowiadają za równomierne rozłożenie siły hamowania w układzie.

Wymiana bębnów hamulcowych

Usługa "Wymiana bębnów hamulcowych" polega na wymianie zużytych lub uszkodzonych bębnów hamulcowych, które współpracują z szczękami hamulcowymi, zapewniając skuteczne hamowanie pojazdu.

Wymiana klocków hamulcowych

Usługa "Wymiana klocków hamulcowych" polega na wymianie zużytych klocków hamulcowych, które są odpowiedzialne za tarcie niezbędne do skutecznego hamowania pojazdu.

Naprawa zacisków hamulcowych

Podaj swoje dane kontaktowe, oszacujemy koszt naprawy.

Wymiana zacisków hamulcowych

Usługa "Wymiana zacisków hamulcowych" polega na wymianie uszkodzonych lub zużytych zacisków, które odpowiadają za dociskanie klocków hamulcowych do tarczy w celu skutecznego zatrzymania pojazdu.

Wymiana przewodów hamulcowych elastycznych

Usługa "Wymiana przewodów hamulcowych elastycznych" polega na wymianie zużytych lub uszkodzonych elastycznych przewodów hamulcowych, które przekazują ciśnienie płynu hamulcowego do układu hamulcowego.

Wymiana przewodów hamulcowych metalowych

Usługa "Wymiana przewodów hamulcowych metalowych" polega na wymianie zużytych lub uszkodzonych metalowych przewodów hamulcowych, które transportują płyn hamulcowy w systemie.

Wymiana linki hamulca ręcznego

Usługa "Wymiana linki hamulca ręcznego" polega na diagnozowaniu i wymianie zużytej lub uszkodzonej linki, która odpowiedzialna jest za działanie hamulca ręcznego w pojeździe.

Оставь заявку!

Напишите нам и мы Вам с радостью поможем!

    Нажимая на кнопку, вы даете согласие на обработку своих персональных данных и соглашаетесь с Пользовательским соглашением