Rulowa przekładnia kierownicza jest kluczowym elementem układu kierowniczego w każdym pojeździe. Jej główną funkcją jest przekształcanie ruchu obrotowego kierownicy na ruch liniowy kół, co umożliwia precyzyjne manewrowanie samochodem. Przekładnia kierownicza działa na zasadzie mechanizmu zębatkowego, gdzie obrót kierownicy powoduje przesunięcie zębatki, co z kolei wpływa na ruch drążków kierowniczych.

Symptomy polomki ruchomego mechanizmu

Uszkodzona przekładnia kierownicza może objawiać się różnymi symptomami. Oto najczęstsze z nich:

  1. Luźna kierownica – Wrażenie, że kierownica nie reaguje na ruchy.
  2. Hałas – Dziwne dźwięki podczas skręcania, takie jak stuki czy piski.
  3. Nierównomierne zużycie opon – Szybsze zużycie opon po jednej stronie.
  4. Trudności w skręcaniu – Wymagana większa siła do skręcania.
  5. Wyciek płynu – Zauważalne plamy płynu wspomagającego na podłożu.

Przyczyny polomki ruchomego mechanizmu

Uszkodzenia przekładni kierowniczej mogą być spowodowane różnymi czynnikami:

  • Zużycie materiałów – Regularne użytkowanie prowadzi do naturalnego zużycia elementów.
  • Zanieczyszczenia – Woda, brud czy piasek mogą przedostać się do mechanizmu, powodując uszkodzenia.
  • Błędy montażowe – Niewłaściwy montaż lub naprawy mogą prowadzić do awarii.
  • Uderzenia – Silne uderzenia w krawężniki lub inne przeszkody mogą uszkodzić przekładnię.

Jakie są ryzyka związane z jazdą z uszkodzoną przekładnią kierowniczą?

Jazda z uszkodzoną przekładnią kierowniczą niesie ze sobą poważne ryzyko:

  1. Utrata kontroli nad pojazdem – Może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji na drodze.
  2. Wzrost ryzyka wypadków – Zmniejszona precyzja prowadzenia zwiększa ryzyko kolizji.
  3. Dalsze uszkodzenia – Ignorowanie problemów może prowadzić do poważniejszych usterek w układzie kierowniczym.

Etapy i czas wymiany przekładni kierowniczej

Proces wymiany przekładni kierowniczej obejmuje kilka etapów:

  1. Diagnostyka – Sprawdzenie stanu technicznego i potwierdzenie usterki.
  2. Demontaż – Usunięcie starej przekładni oraz wszelkich niezbędnych elementów.
  3. Montaż – Instalacja nowej przekładni oraz sprawdzenie wszystkich połączeń.
  4. Testy – Sprawdzenie działania układu kierowniczego po wymianie.

Czas realizacji usługi to zazwyczaj od 2 do 4 godzin, w zależności od modelu pojazdu i stopnia skomplikowania.

Dlaczego warto wybrać TAK Serwis?

W TAK Serwis oferujemy:

  • 280+ rodzajów prac – Nasza oferta obejmuje szeroki wachlarz usług motoryzacyjnych.
  • 12-24 miesięcy gwarancji – Zapewniamy gwarancję na wszystkie wykonane prace.
  • 8+ lat średniego doświadczenia mechanika – Nasi specjaliści posiadają wieloletnie doświadczenie w branży.
  • 81% samochodów gotowych tego samego dnia – Staramy się, aby klienci mogli jak najszybciej wrócić na drogę.
  • 90% wszystkich części dostarczanych w ciągu godziny – Dzięki współpracy z wieloma dostawcami, mamy szybki dostęp do części zamiennych.

Sposoby zapisu

Aby umówić się na wymianę przekładni kierowniczej, skontaktuj się z nami telefonicznie pod numerem +48 66 40 40 599.