Napisz do nas!
A nasi specjaliści Państwu pomogą.
Układ chłodzenia jest niezbędny do utrzymania optymalnej temperatury pracy silnika i skrzyni biegów. Zazwyczaj temperatura płynu chłodzącego w układzie chłodzenia samochodu wynosi około 95 stopni, a w niektórych pojazdach, takich jak BMW, przekracza 100 stopni. Istnieje wiele rodzajów takich płynów.
Zazwyczaj w układzie chłodzenia stosuje się dwa radiatory.
Pierwszy radiator znajduje się wewnątrz kabiny i pełni funkcję nagrzewnicy. Jest on bezpośrednio połączony z tzw. małym obiegiem chłodzenia.
Drugi radiator umieszczony jest w przedniej części komory silnika i włącza się do pracy po osiągnięciu przez silnik temperatury roboczej (95–108 stopni) za pomocą termostatu.
W układzie chłodzenia znajduje się również pompa, która zapewnia cyrkulację płynu chłodzącego. Cały system jest hermetyczny, a jakakolwiek nieszczelność może prowadzić do przegrzania silnika i kosztownych napraw.
Ważne jest regularne monitorowanie poziomu płynu chłodzącego, co można zrobić, sprawdzając poziom w zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli zauważysz kałużę pod samochodem lub deska rozdzielcza informuje o wysokiej temperaturze silnika albo niskim poziomie płynu chłodzącego, należy niezwłocznie udać się do warsztatu.
W ramach profilaktyki zaleca się wymianę płynu chłodzącego co dwa lata.
Diagnostykę układu chłodzenia, wymianę płynu chłodzącego oraz jego naprawę można wykonać w sieci warsztatów samochodowych Tak Serwis
A nasi specjaliści Państwu pomogą.