Napisz do nas!
A nasi specjaliści Państwu pomogą.
Rok 2024 przeszedł do historii belgijskiego kierowcy Thierry’ego Neuville’a. Po raz pierwszy w swojej karierze zdobył tytuł mistrza świata w rajdach, stając się pierwszym Belgiem, który osiągnął taki sukces. Razem z pilotem Martijnem Wydaeghe kierowca zespołu Hyundai Shell Mobis WRT odniósł zwycięstwo w dramatycznym stylu. Na ostatnim etapie w Japonii jego główny rywal, Estończyk Ott Tänak, miał wypadek, co umożliwiło Neuville’owi triumfalne zakończenie sezonu.
Tytuł ten jest kulminacją wieloletnich wysiłków Neuville’a. Wcześniej pięć razy był wicemistrzem (2013–2019) i trzykrotnie zajmował trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej w latach 2020–2029. Dla Hyundai Motorsport tytuł mistrzowski również był pierwszym w historii, choć w klasyfikacji zespołowej zwyciężyła Toyota.
Formuła 1 ogłosiła przystąpienie General Motors i jej marki Cadillac do mistrzostw od sezonu 2026. Nowy uczestnik stanie się 11. zespołem na starcie. Prezes General Motors Mark Reuss zapowiedział, że firma chce wynieść sporty motorowe na nowy poziom, demonstrując kunszt inżynieryjny i przewagę technologiczną. Przez pierwsze dwa sezony zespół będzie korzystał z silników Ferrari, a własne jednostki napędowe planuje ukończyć do 2028 roku.
Sezon 2026 będzie również debiutem fabrycznego zespołu Audi, który przejął Sauber. Tymczasem w 2024 roku Max Verstappen z Red Bulla kontynuuje swoją dominację, zdobywając czwarty z rzędu tytuł mistrzowski na dwa wyścigi przed końcem sezonu. Kolejne wyścigi odbędą się w Katarze (29 listopada – 1 grudnia).
Wprowadzono także zmiany w kierownictwie: dyrektor wyścigowy Niels Wittich ustąpił ze stanowiska, przekazując obowiązki Rui Marquesowi. Nowy szef ma bogate doświadczenie w motorsporcie, wcześniej pracował w Formule 2 i Formule 3. Jego debiut w nowej roli miał miejsce podczas Grand Prix Las Vegas (21–23 listopada).
Siódmy FIA GT World Cup odbył się w dniach 14–17 listopada w Makau, na słynnej trasie Guia. W zawodach wzięły udział 23 samochody od sześciu producentów klasy GT3, a wśród gwiazd motorsportu wyróżniali się tacy kierowcy jak Raffaele Marciello, Augusto Farfus i Dries Vanthoor.
Szczególną uwagę przyciągnął zespół BMW M Motorsport, który wystawił cztery auta BMW M4 GT3. Raffaele Marciello zadebiutował z BMW po udanych sezonach z Mercedesem, a Augusto Farfus, zwycięzca z 2018 roku, ponownie potwierdził swoją wysoką formę.
Trasa w Makau, z wąskimi ulicami i wymagającymi zakrętami, stanowi prawdziwe wyzwanie dla kierowców. Wyścig po raz kolejny potwierdził status Makau jako jednych z najbardziej wymagających i prestiżowych zawodów w świecie GT.
Bądź na bieżąco razem z nami! Śledź nas w mediach społecznościowych.
A nasi specjaliści Państwu pomogą.