Audi

Dobra, witam w warsztacie. Audi to specyficzna marka, ma swoje bolączki, ale jak się zna temat, to daje się radę. Robimy tu wszystko – od wymiany oleju po kapitalki silników.

Diagnostyka to podstawa

Jak przyjeżdża ktoś z Audi A4 B8 i mówi, że mu coś stuka w zawieszeniu, to od razu wiem, że trzeba luknąć na wahacze. Te z przodu lubią się wyrobić, zwłaszcza te górne. Ale diagnozę i tak trzeba zrobić porządną. Podpinamy pod komputer, sprawdzamy błędy. Często w Audi wyskakują cuda na kiju, ale trzeba umieć je rozszyfrować. Na przykład, błąd czujnika ABS nie zawsze znaczy, że czujnik jest zepsuty. Może być problem z wiązką, albo z pierścieniem ABS na piaście.

Silniki to nasza specjalność

W Audi mamy gamę silników – od tych małych 1.4 TSI, po mocne 3.0 TFSI. Te TSI lubią brać olej, trzeba pilnować poziomu. A 3.0 TFSI to już inna bajka – mocny, ale trzeba dbać o rozrząd. Jak ktoś zaniedba wymianę, to może narobić sobie biedy. Przykład: Audi S4 B8 z 3.0 TFSI – klient przyjechał, bo słyszał dziwne dźwięki z silnika. Okazało się, że łańcuch rozrządu się wyciągnął. Kosztowna naprawa, ale lepiej zrobić to zawczasu, niż potem wymieniać silnik.

Skrzynie biegów – automaty to częsty problem

Multitronic w Audi to temat rzeka. Jak ktoś ma problem ze zmianą biegów, szarpie, ślizga, to najczęściej wina skrzyni. Regeneracja to czasem jedyne wyjście. Ale zanim zaczniemy rozbierać skrzynię, sprawdzamy olej i filtry. Może to być tylko kwestia wymiany. W nowszych Audi mamy S-tronic (dwusprzęgłówka) – one też potrafią dać popalić, szczególnie jak ktoś jeździ agresywnie. Wymiana sprzęgieł, mechatronika – to częste naprawy.

Co jeszcze robimy?

  • Zawieszenia: Wymiana amortyzatorów, sprężyn, wahaczy, tulei. Jak ktoś ma Audi z pneumatycznym zawieszeniem, to trzeba uważać na miechy. Lubią pękać, szczególnie zimą.
  • Hamulce: Wymiana klocków, tarcz, przewodów hamulcowych. Audi ma mocne hamulce, ale trzeba o nie dbać. Regularna wymiana płynu hamulcowego to podstawa.
  • Elektryka: Diagnostyka i naprawa instalacji elektrycznej, wymiana akumulatorów, naprawa alternatorów, rozruszników.
  • Klimatyzacja: Serwis, napełnianie, odgrzybianie. Klimatyzacja w Audi to standard, ale trzeba ją regularnie serwisować, żeby dobrze działała.
  • Wymiana rozrządów, oleju, filtrów – to robimy na co dzień. Olej to podstawa, zwłaszcza w Audi. Trzeba lać dobry olej i wymieniać go regularnie.

Części? Staramy się używać części oryginalnych, albo dobrych zamienników. Klient decyduje. Ważne, żeby było solidnie.

Podsumowując, Audi to dobre auta, ale wymagają dbałości. Jak ktoś dba, to i auto mu posłuży. Przyjedź, powiedz co Cię trapi, a my postaramy się pomóc. Mamy doświadczenie i lubimy wyzwania.

audi

Wymiana chłodnicy Audi

No dobra, widzę, że masz problem z chłodnicą w Audi. Sprawa jasna, chłodnica to podstawa – bez niej silnik się przegrzeje raz dwa i będzie po zabawie....

Układ Kierowniczy Audi

Słuchaj no, problem ze wspomaganiem w Audi A6 C7 to częsta bolączka, nie ma co ukrywać. Zazwyczaj chodzi o kilka rzeczy. Po pierwsze, pompa wspomagania. W Audi,...

Naprawa Klimatyzacji Audi

No problem, zerkniemy na tę klimę w Twoim Audi. Powiedz, co się konkretnie dzieje, bo przy klimach awarie bywają przeróżne. Nie chłodzi wcale? To może być sporo...

Wymiana chłodnicy klimatyzacji Audi

No dobra, klima w Audi to częsty temat, szczególnie jak leci już parę lat na karku. Chłodnica klimy, czyli skraplacz, w Audi A4 B6 to robota, którą...

Wymiana linki hamulca ręcznego Audi

Dobra, jasna sprawa. Linka ręcznego w Audi, temat znany i lubiany... szczególnie w B6. Zacznijmy od wymiany samej linki. Niby prosta sprawa, ale potrafi zaskoczyć, szczególnie jak...

Wymiana sprzęgła Audi

Dobra, rozumiem. Audi A3 8P, wymiana pompy sprzęgła... Znam temat. Masz problem ze sprzęgłem, tak? Pewnie pedał wpada w podłogę, ciężko wchodzą biegi, albo słyszysz jakieś dziwne...

Wymiana oleju Audi

Okej, Panie, wymiana oleju w Audi, to podstawa, ale od tego zależy jak długo silnik pożyje. Co to za Audi? A3 8P z 2008? A może Q7...

Dlaczego warto skorzystać z usług TAK?

280+

rodzajów prac

12+

miesięcy gwarancji

8+

lat średniego doświadczenia mechanika

81%

samochodów gotowych tego samego dnia

90%

wszystkich części dostarczanych w ciągu godziny

Napisz do nas!

A nasi specjaliści Ci pomogą.

    Klikając przycisk, wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych i akceptujesz Umowę użytkownika