Dobra, słuchaj no, sprzęgło w BMW to temat rzeka. Zwłaszcza jak masz BMW E46 320d, to tam dwumasa potrafi dać popalić. Wymiana sprzęgła to nie jest tylko hop siup i po robocie. Trzeba zobaczyć w jakim stanie jest tarcza, docisk, łożysko oporowe, no i przede wszystkim dwumasa. Jak dwumasa ma luzy, to sama wymiana sprzęgła nic nie da na dłuższą metę. Będzie szarpać, hałasować i znowu wrócisz za chwilę.

Co do roboty samej w sobie:

  • Demontaż skrzyni biegów: Wiadomo, standard. Odpinasz wał, wydech (czasem trzeba go odkręcić, bo przeszkadza), odłączasz przewody, linki, rozrusznik i skrzynia leci w dół.

  • Ocena stanu: Sprawdzamy wszystko – tarcza (czy nie jest starta do nitów), docisk (czy nie ma pęknięć, czy równomiernie dociska), łożysko (czy się nie zacina, czy nie hałasuje). No i dwumasa – to jest najważniejsze.

  • Dwumasa: Jak ma luzy, to bez gadania – do wymiany. Można spróbować regeneracji, ale to loteria. Czasem działa, czasem nie. Lepiej dać nową i mieć spokój.

  • Montaż: Zakładamy nowe sprzęgło, docisk, łożysko. Wszystko musi być dobrze wycentrowane, bo inaczej będziesz miał problemy z wrzucaniem biegów. Skręcamy wszystko z odpowiednim momentem.

  • Składanie: Skrzynia wraca na miejsce, podpinamy wszystko z powrotem. Ważne, żeby dobrze odpowietrzyć układ sprzęgła.

Przykłady z życia:

  • Miałem klienta z BMW E90 330i. Też mu sprzęgło ślizgało. Okazało się, że dwumasa była totalnie zmasakrowana. Po wymianie sprzęgła i dwumasy auto chodziło jak nowe.

  • Z kolei w Audi A4 B7 2.0 TDI wymiana sprzęgła to częsty temat. Tam też dwumasa lubi się poddać.

Co oferuję?

  • Kompleksową wymianę sprzęgła

  • Sprawdzenie i ewentualną wymianę dwumasy

  • Profesjonalny montaż z użyciem dobrych części

  • Gwarancję na wykonaną usługę

Zadzwoń, umów się na wizytę, obadam temat i powiem Ci dokładnie, co trzeba zrobić. Nie ma co jeździć na ślizgającym się sprzęgle, bo tylko narobisz sobie większych problemów.