Opel Corsa D – problem z chłodnicą klimy
Masz problem z chłodnicą klimy w Oplu Corsa D. To częsta usterka, zwłaszcza w tych rocznikach. Często leci przez korozję, bo jest nisko i dostaje chlapa od soli i błota.
Co obejmuje wymiana?
- Spuszczenie czynnika chłodniczego: Najpierw trzeba odzyskać czynnik z układu, żeby nie truć środowiska i nie tracić kasy. Mam do tego specjalną maszynę.
- Demontaż starej chłodnicy: Trzeba odpiąć przewody klimatyzacji (ostrożnie, bo mogą być zapieczone), odkręcić mocowania chłodnicy i wyjąć starą chłodnicę. Często trzeba zdemontować zderzak i inne elementy, żeby mieć dostęp.
- Montaż nowej chłodnicy: Zakładam nową chłodnicę, podłączam przewody (nowe oringi to podstawa!), skręcam wszystko do kupy.
- Sprawdzenie szczelności: Nabijam układ azotem, żeby sprawdzić, czy nigdzie nie ma nieszczelności. To ważne, żeby nie uciekał czynnik.
- Napełnienie układu czynnikiem: Na koniec nabijam układ odpowiednią ilością czynnika chłodniczego i oleju do sprężarki.
Na co zwrócić uwagę?
- Jakość chłodnicy: Nie warto oszczędzać na chłodnicy. Tanie zamienniki często są słabej jakości i szybko się psują. Lepiej dopłacić do czegoś porządnego, np. Nissens, Valeo, czy Behr.
- Oringi: Przy wymianie chłodnicy zawsze wymieniam oringi na przewodach klimatyzacji. Stare oringi mogą być sparciałe i powodować nieszczelności.
- Osuszacz: Często proponuję wymianę osuszacza klimatyzacji (filtr-osuszacz) przy okazji wymiany chłodnicy. Osuszacz pochłania wilgoć z układu i chroni sprężarkę. Jeśli jest stary, może być zapchany i zmniejszać wydajność klimatyzacji. W Corsie chyba jest zintegrowany z chłodnicą, więc i tak będzie nowy.
Inne Ople – przykłady:
- Astra H/J: Tu też lubią lecieć chłodnice. Często problemem jest też skraplacz klimatyzacji, który jest blisko chłodnicy silnika.
- Insignia: W Insigni dojście do chłodnicy klimy jest trochę bardziej skomplikowane, bo trzeba zdjąć cały pas przedni.
Co jeszcze mogę sprawdzić?
Przy okazji wymiany chłodnicy klimatyzacji warto sprawdzić stan sprężarki klimatyzacji, wentylatorów chłodnicy i przewodów klimatyzacji. Jeśli coś jest zużyte, lepiej to od razu wymienić, żeby uniknąć problemu w przyszłości.
Ile to kosztuje?
Ciężko mi powiedzieć dokładnie bez oględzin, ale orientacyjnie: sama chłodnica do Corsy D to koszt od 200 do 500 zł (zależy od producenta). Do tego robocizna – myślę, że całość zamknie się w kwocie od 500 do 800 zł. Najlepiej podjedź i sam zobaczysz, dostaniesz wycenę.
Dlaczego warto skorzystać z usług TAK?

rodzajów prac

miesięcy gwarancji

lat średniego doświadczenia mechanika

samochodów gotowych tego samego dnia

wszystkich części dostarczanych w ciągu godziny
Usługi
Napisz do nas!
A nasi specjaliści Ci pomogą.