Skoda
Diagnostyka Skody – Typowe Problemy
Dobra, ogarniemy Skodę kompleksowo. Jak masz problem, to słucham.
Silnik:
-
Wycieki oleju?
W Skodach to częsta sprawa, szczególnie w tych z silnikami TSI. Zazwyczaj spod pokrywy zaworów, uszczelniacza wału korbowego albo turbiny. Trzeba zlokalizować, wyczyścić i wymienić uszczelki. Czasem pomaga dokręcenie, ale to rzadko. W Octaviach 1.8 TSI lubią puszczać olej spod napinacza łańcucha rozrządu – tam jest uszczelka, którą trzeba wymienić.
-
Klepanie, stukanie?
Sprawdzimy panewki (szczególnie w 1.4 TSI, tam potrafi się zatrzeć panewka korbowodowa), łańcuch rozrządu (w 1.2 TSI to standard, że się wyciąga) albo wtryskiwacze (w dieslach potrafią hałasować). Pomiar ciśnienia oleju to podstawa przed grubszymi naprawami.
-
Spadek mocy?
Przepływomierz, turbina, cewki zapłonowe (w benzyniakach), zawór EGR (w dieslach) – to pierwsze rzeczy, które sprawdzamy. W Octaviach z LPG często siadają wtryskiwacze benzynowe, bo „stoją” nieużywane. Diagnostyka komputerowa i testy drogowe dadzą odpowiedź.
-
Dziwne spalanie oleju?
W 1.8 TSI to niestety norma. Pierścienie olejowe do wymiany, często pomaga też regeneracja głowicy. Nie ma cudów – trzeba rozebrać silnik.
Zawieszenie:
-
Stuki, pukanie?
Łączniki stabilizatora, sworznie wahaczy, tuleje metalowo-gumowe (szczególnie na tylnej belce w Octaviach), amortyzatory – to najczęstsze przyczyny. Na szarpakach sprawdzimy dokładnie, co jest luźne. W Superbach z pneumatycznym zawieszeniem (jeśli masz) to możliwe, że miech pneumatyczny puszcza powietrze albo kompresor siada.
-
Pływanie auta?
Ustawienie zbieżności, sprawdzenie luzów w zawieszeniu, stan opon. Czasem wystarczy podpompowanie opon, a czasem trzeba wymienić całe wahacze. W Octaviach potrafi się „rozjeżdżać” tylna belka – trzeba wyregulować.
Hamulce:
-
Piski, szumy?
Klocki, tarcze, zaciski. Sprawdzimy grubość klocków i tarcz, stan zacisków (czy nie zapieczone). Często wystarczy wyczyszczenie i przesmarowanie prowadnic zacisku. W Skodach z elektrycznym hamulcem ręcznym (Superb, Octavia) trzeba pamiętać o adaptacji po wymianie klocków.
-
Słaba skuteczność hamowania?
Odpowietrzenie układu, wymiana płynu hamulcowego (co dwa lata obowiązkowo!), sprawdzenie pompy hamulcowej i serwa. Czasem pomaga wymiana przewodów hamulcowych na te w stalowym oplocie – poprawia wyczucie pedału.
Elektryka:
-
Świecące kontrolki?
Diagnostyka komputerowa to podstawa. Błędy ABS, ESP, silnika, skrzyni biegów – każdy trzeba zinterpretować i sprawdzić, co go powoduje. Często to tylko kwestia czujnika, ale czasem jest to poważniejsza awaria. W Fabiach lubią siadać cewki zapłonowe, w Octaviach czujniki parkowania.
-
Problemy z oświetleniem?
Sprawdzenie żarówek, bezpieczników, przekaźników, przewodów. W Octaviach z ksenonami potrafią siadać przetwornice.
Inne:
-
Klimatyzacja nie chłodzi?
Sprawdzenie szczelności układu, uzupełnienie czynnika, odgrzybianie. W Skodach lubią siadać sprężarki klimatyzacji, szczególnie w tych starszych.
-
Skrzynia biegów szarpie?
W skrzyniach DSG wymiana oleju co 60 tys. km to podstawa. Sprawdzimy stan mechatroniki, sprzęgieł. W manualnych skrzyniach czasem trzeba wymienić sprzęgło albo dwumasowe koło zamachowe.
Zacznij od opowiedzenia, co się dzieje z twoją Skodą. Postaram się pomóc. Pamiętaj, diagnoza przez internet to tylko wstęp, auto trzeba zobaczyć na żywo.

Wymiana sprzęgła ToyotaNo dobra, zerknijmy na to sprzęgło w Avensisie T27. Wymiana samego sprzęgła to jedno, ale warto przy tej robocie obadać kilka rzeczy, żeby za chwilę znowu nie...
Wymiana chłodnicy SkodaNo dobra, widzę, Skoda. Chłodnica to częsty temat, zwłaszcza w Octaviach. Wymiana sama w sobie nie jest mega skomplikowana, ale trzeba uważać na parę rzeczy. Co mogło...
Układ Kierowniczy SkodaNo dobra, słuchaj. Masz problem ze wspomaganiem w tej Skodzie Fabii, tak? Albo coś stuka w maglownicy, ciężko chodzi kierownica, albo w ogóle wspomaganie padło. W Fabii...
Wymiana chłodnicy klimatyzacji SkodaNo dobra, klima w Skodzie padła? Chłodnica klimy cieknie? To częsty problem, zwłaszcza w Octaviach 2. Znam to jak własną kieszeń. Co może być przyczyną? Korozja: To...
Wymiana linki hamulca ręcznego SkodaJasna sprawa, linka ręcznego w Octavii to częsty temat, ogarniamy to na co dzień. Wymiana samej linki to jedno, ale trzeba zobaczyć, co się tam dzieje. Standardowo:...
Wymiana sprzęgła SkodaNo dobra, słuchaj no. Sprzęgło w Skodzie, to wiesz, standardowa robota. Octavia 3? To jeszcze nie tragedia, dostęp w miarę. Objawy to pewnie klasyka – ślizganie, szarpanie...
Wymiana oleju SkodaSłuchaj no, Skoda, wymiana oleju – banał, ale diabeł tkwi w szczegółach. Patrzymy na przebieg, na to co lałeś wcześniej, bo jak masz Octavię z DPF-em, to...
Dlaczego warto skorzystać z usług TAK?

rodzajów prac

miesięcy gwarancji

lat średniego doświadczenia mechanika

samochodów gotowych tego samego dnia

wszystkich części dostarczanych w ciągu godziny

Napisz do nas!
A nasi specjaliści Ci pomogą.