Napisz do nas!
A nasi specjaliści Państwu pomogą.
Wielu kierowców BMW tłumaczy awarie swoich samochodów złymi drogami, surowym klimatem lub niską jakością paliwa. Przedstawiamy przegląd najczęstszych usterek w autach BMW. Podziel się swoimi doświadczeniami w komentarzach na naszych mediach społecznościowych – chętnie dowiemy się, z czym Ty miałeś do czynienia.
System zmiennych faz rozrządu BMW ma na celu poprawę osiągów silnika i zmniejszenie zużycia paliwa. Jednak jego słabym punktem pozostaje zawór Vanos, który z czasem zaczyna wydawać nieprzyjemne dźwięki. Dzieje się tak z powodu dużej liczby ruchomych części i stałej cyrkulacji oleju w układzie.
Regularne przeglądy techniczne mogą opóźnić pojawienie się problemu, ale całkowicie go wyeliminować się nie da. Koszt naprawy waha się od kilkuset do około 3000 złotych – zależy oczywiście od wybranego serwisu.
Nieprawidłowa praca silnika jest odczuwalna od razu: przyspieszenie staje się ospałe, moc pojawia się z opóźnieniem, a na desce rozdzielczej zapala się kontrolka „Check Engine”. W wielu przypadkach winne są uszkodzone cewki zapłonowe.
Wymiana cewek nie jest szczególnie kosztowna, ale wymaga czasu i wizyty w warsztacie. Zaniedbanie tej usterki może jednak prowadzić do poważniejszych problemów z silnikiem.
Układ chłodzenia to jeden z kluczowych elementów każdego samochodu – odpowiada za utrzymanie odpowiedniej temperatury silnika i zapobiega jego przegrzaniu. Niestety, w BMW właśnie ten układ często sprawia problemy. Po przebiegu około 130 000 km właściciele często skarżą się na wycieki lub awarie poszczególnych elementów.
Aby uniknąć kosztownych napraw, warto regularnie wykonywać diagnostykę w sprawdzonym serwisie.
Jeśli silnik w BMW ma tendencję do przegrzewania się, to w kabinie bywa odwrotnie – zbyt chłodno. Winne są często elektryczne podnośniki szyb, które nagle przestają działać i nie pozwalają zamknąć okien. To nie tylko kwestia komfortu, ale i bezpieczeństwa – otwarte okno to łatwy cel dla złodzieja.
Biorąc pod uwagę, że BMW należy do najczęściej kradzionych samochodów na świecie, warto jak najszybciej usunąć taką awarię.
Niesprawne podnośniki szyb to nie jedyny problem wpływający na komfort jazdy. Nagrzewnica i układ chłodzenia są ze sobą ściśle powiązane, dlatego usterka jednego z tych elementów często wpływa na drugi.
Jeśli ogrzewanie działa słabo albo zbyt mocno, może to być znak, że układ chłodzenia wkrótce odmówi posłuszeństwa. Charakterystycznym objawem jest także słodkawy zapach płynu chłodniczego wydobywający się z nawiewów – oznacza to wyciek.
Uszczelka między filtrem oleju a silnikiem to kolejne słabe ogniwo BMW. Z czasem traci elastyczność, pęka i zaczyna przepuszczać olej. Spadek jego poziomu zwiększa zużycie części ruchomych i może doprowadzić do poważnych uszkodzeń silnika.
Jeśli problem zostanie wykryty wcześnie, naprawa będzie stosunkowo tania. Zaniedbanie go może jednak kosztować już kilkaset dolarów.
Niektórzy właściciele – zwłaszcza modeli takich jak X5 – skarżą się, że klamki drzwi przestają działać prawidłowo. Z zewnątrz unoszą się jak należy, ale drzwi się nie otwierają.
Najczęściej konieczna jest wymiana całego mechanizmu wewnętrznego. Choć nie jest to bardzo skomplikowana naprawa, wymaga specjalistycznych narzędzi dostępnych głównie w autoryzowanych serwisach.
Elektronika to jedno z najbardziej problematycznych miejsc w BMW. Od zacinających się szyb po nagłe awarie systemów pokładowych – problemy zdarzają się często.
W 2018 roku firma musiała wycofać z rynku ponad 300 000 samochodów w Wielkiej Brytanii po tym, jak awaria systemu elektrycznego doprowadziła do tragicznego wypadku. Dlatego przy wszelkich dziwnych usterkach warto najpierw sprawdzić skrzynkę bezpieczników i udać się do serwisu.
Awarie pompy wysokiego ciśnienia paliwa to kolejna częsta dolegliwość. Objawy są dobrze znane: silnik powoli wchodzi na obroty, samochód szarpie przy dużej prędkości, a uruchomienie staje się trudne.
Jeśli gwarancja już wygasła, naprawa może okazać się kosztowna.
Aluminiowe felgi BMW nadają samochodom wyjątkowy wygląd, ale niestety często jako pierwsze padają ofiarą korozji. To nie tylko kwestia estetyki – z czasem rdza może wpływać na wyważenie kół.
Aby uniknąć powtórzenia problemu, wielu właścicieli decyduje się na montaż felg od innych producentów.
BMW słyną z zaawansowanej elektroniki, ale to właśnie ona często powoduje szybkie rozładowanie akumulatora. Pierwszym sygnałem ostrzegawczym jest niemożność odblokowania samochodu – wtedy pozostaje użyć kluczyka mechanicznego.
Na szczęście uruchomienie BMW przy pomocy innego pojazdu nie jest trudne, choć irytujące, jeśli trzeba to robić regularnie.
Automatyczne światła to wygodna funkcja, która sama ocenia poziom oświetlenia i włącza reflektory w razie potrzeby. W praktyce jednak system ten nie zawsze działa prawidłowo – czasami światła pozostają włączone nawet w dzień, co prowadzi do rozładowania akumulatora.
Nie zawsze łatwo to zauważyć, zwłaszcza w słonecznych regionach. Jeśli jednak akumulator często się rozładowuje, warto sprawdzić, czy winowajcą nie są właśnie automatyczne światła.
Zadbaj o swoje auto – odwiedź Tak Serwis.
A nasi specjaliści Państwu pomogą.