Mercedes-Benz
Dobra, słuchaj. Robimy tutaj w Poznaniu kompleksowo Mercedesy, od A-klasy po S-klasę, no i oczywiście dostawcze, Vito, Sprintery – wszystko, co ma gwiazdę na masce. Nie boimy się żadnej roboty, bo trochę lat się już w tym siedzi.
Diagnostyka
Zaczynamy zawsze od porządnej diagnostyki. Nie lecimy na pałę, tylko najpierw wpinamy się SD Connectem, czytamy błędy ze wszystkich modułów. Potem patrzymy na parametry na żywo – jak pracuje silnik, wtryski, turbo. Często problem jest ukryty, a błąd to tylko skutek. Na przykład, w W212 (E-klasa) często siada elektrozawór EGR, wywala błąd, ale przyczyna leży w zapchanym kolektorze dolotowym – nagar, syf, trzeba czyścić. Albo w W204 (C-klasa) potrafi szwankować moduł SAM (Signal Acquisition Module) – niby drobiazg, a potrafi narobić bałaganu z oświetleniem, centralnym zamkiem, a nawet z unieruchomieniem silnika.
Silniki
Mercedesowskie silniki to dobra robota, ale trzeba wiedzieć, co się z nimi dzieje. Diesle, wiadomo, DPF-y, EGR-y, wtryski – standard. Ale w CDI-ach (Common Rail Diesel Injection) trzeba uważać na wtryskiwacze Delphi – wrażliwe na jakość paliwa, lubią się zapychać. Często wystarczy je wyczyścić ultradźwiękami i skalibrować, ale czasami trzeba wymienić. Benzyniaki też mają swoje bolączki. Na przykład, w silnikach M271 (1.8 CGI turbo) lubi szwankować łańcuch rozrządu – trzeba go regularnie sprawdzać i wymieniać, bo jak przeskoczy, to robi się niezła kaszana. A w M276 (3.0 V6 turbo) potrafi pękać obudowa termostatu – niby nic, a płyn chłodniczy ucieka i silnik się przegrzewa.
Zawieszenie
Mercedes to komfort, więc zawieszenie musi być sprawne. Pneumatyka Airmatic w S-klasie to bajka, ale jak zacznie siadać kompresor, albo pękać miechy, to robi się drogo. Wtedy warto pomyśleć o regeneracji kompresora, albo wymianie miechów na nowe, ale markowe – Bilstein, Arnott, a nie chińskie podróbki. W zwykłych zawieszeniach trzeba pilnować wahaczy, sworzni, amorków – szczególnie w autach z dużym przebiegiem. W W203 (C-klasa) często wybijają się tuleje wahaczy przednich – wtedy auto pływa po drodze i trzeba je wymienić, żeby jazda była bezpieczna.
Skrzynie biegów
Automaty Mercedesowskie to generalnie solidne konstrukcje, ale olej trzeba wymieniać regularnie, co 60-80 tysięcy kilometrów. Jak się zaniedba, to zaczynają się problemy ze zmianą biegów, szarpaniem, czy przeciąganiem. Robimy płukanie dynamiczne skrzyni biegów, wymianę filtra i oleju na oryginalny Mercedesowski, albo na Millers Oils – to zależy, co klient woli. Czasami trzeba zrobić remont skrzyni, jak się już coś poważniejszego zepsuje – wtedy rozbieramy ją na czynniki pierwsze, wymieniamy uszczelki, tarczki, elektrozawory i składamy z powrotem.
Elektryka
Elektryka w Mercedesie to czasem czarna magia, ale mamy ogarniętych elektryków, którzy potrafią znaleźć przyczynę każdego problemu. Od drobnych rzeczy, jak niedziałające światło, po poważniejsze, jak problemy z immo, czy sterownikiem silnika. W W211 (E-klasa) często siada moduł SBC (Sensotronic Brake Control) – odpowiada za hamulce, ABS, ESP. Jak się zepsuje, to auto nie hamuje i jest zagrożenie. Można go zregenerować, albo wymienić na nowy, ale to spory koszt.
Podsumowując
Robimy wszystko, od wymiany oleju i filtrów, po remonty silników i skrzyń biegów. Używamy dobrych części, mamy doświadczenie i znamy się na Mercedesach. Jak masz jakiś problem z Mercedesem, to wiesz, gdzie uderzyć. Nie obiecujemy cudów, ale staramy się naprawiać auta solidnie i uczciwie. Tak, żeby klient był zadowolony i wrócił do nas następnym razem.

Wymiana linki hamulca ręcznego MercedesWymiana linki ręcznego w Mercu W211 Wymiana linki ręcznego w Mercu W211 to robota, którą znam od podszewki. W tych modelach linka często koroduje w pancerzu, zwłaszcza...
Wymiana sprzęgła MercedesWymiana sprzęgła w Mercedesie Wymiana sprzęgła w Mercedesie, sprawa nie jest taka hop-siup, jakby się mogło wydawać. Niby prosta robota, ale parę rzeczy trzeba mieć na uwadze,...
Wymiana oleju w samochodach marki MercedesWymiana oleju w Mercedesie – konkretnie i bez owijania w bawełnę: Co ile? Standardowo co 15 tys. km albo raz w roku. Ale! Jak jeździsz głównie po...
Wymiana chłodnicy MercedesNo cześć! Widzę, że masz problem z chłodnicą w Mercu. Spoko, robimy to na co dzień. Chłodnica oleju w Mercedesie – typowy kłopot, różne scenariusze: Wyciek oleju:...
Układ Kierowniczy MercedesNo dobra, zerkniemy na ten układ kierowniczy w Mercedesie, co tam się dzieje. Wiesz, Mercedesy, szczególnie te starsze jak W202, potrafią dać czasem w kość jeśli chodzi...
Dlaczego warto skorzystać z usług TAK?

rodzajów prac

miesięcy gwarancji

lat średniego doświadczenia mechanika

samochodów gotowych tego samego dnia

wszystkich części dostarczanych w ciągu godziny

Napisz do nas!
A nasi specjaliści Ci pomogą.