logotype
Zarezerwuj wizytę

Porady mistrzów

Szlam pod korkiem wlewu oleju – woda w oleju? Skąd to się bierze?

Szlam pod korkiem wlewu oleju – woda w oleju? Skąd to się bierze? Często zaglądając pod maskę, a konkretnie pod korek wlewu oleju, można zauważyć brunatną, gęstą...

Kliknięcie przy próbie uruchomienia silnika – typowy objaw uszkodzonego rozrusznika

Jasne, rozumiem zadanie. Oto tekst, który będzie pasował do strony internetowej stacji obsługi samochodów w Poznaniu, napisany z perspektywy doświadczonego mechanika i zgodny z podaną strukturą: Kliknięcie...

Jak sprawdzić stan paska osprzętu samodzielnie?

Jak sprawdzić stan paska osprzętu samodzielnie? Poradnik z poznańskiego warsztatu. Część kierowców myśli, że pod maską najważniejszy jest silnik i ewentualnie rozrząd. Ale jest tam jeszcze jeden,...

Czarny osad w oleju – co oznacza i czy to powód do niepokoju?

Często spotykam się z pytaniem: co oznacza ten czarny nalot w oleju silnikowym? To naturalna reakcja na procesy zachodzące w silniku, ale jej intensywność może świadczyć o...

Szarpanie silnika przy niskich obrotach – czy to wina EGR?

No to siadajcie wygodnie, bo sprawa szarpania silnika przy niskich obrotach to coś, co potrafi naprawdę dać w kość, a często ludzie od razu wołają: EGR! To...

Rozrusznik kręci z opóźnieniem – co to oznacza?

No, to słuchajcie, bo często ludzie przyjeżdżają do naszego warsztatu w Poznaniu i mówią: Panie, coś mi ten rozrusznik tak dziwnie kręci... Z opóźnieniem, jakby się zastanawiał....

Pasek przeskakuje, ślizga się, piszczy – możliwe przyczyny i skutki

No dobrze, posłuchajcie. Pasek, ten niepozorny element pod maską… Niby nic, ale jak zacznie szwankować, to potrafi napsuć krwi, że głowa mała. U nas w Poznaniu, w...

Niskie ciśnienie oleju po wymianie – co mogło pójść nie tak?

Problemat niskiego ciśnienia oleju po wymianie to coś, z czym czasami zmagamy się w warsztacie. To nie jest błahostka, bo prawidłowe ciśnienie oleju to krwioobieg silnika. Bez...

Czarny dym z wydechu i spadek mocy – klasyczne objawy problemów z EGR

Witajcie, to ja, Andrzej z naszego warsztatu w Poznaniu Znacie te momenty, kiedy auto zaczyna zachowywać się inaczej? Ten niepokojący, ciemny obłok za samochodem i wrażenie, jakby...

Rozrusznik „kręci w próżni” – uszkodzony bendiks?

Rozrusznik kręci w próżni – uszkodzony bendiks? Analiza problemu i rozwiązania Zacznijmy od początku – co to w ogóle jest ten rozrusznik i do czego służy? To,...

Czy pasek osprzętu może uszkodzić silnik, jeśli pęknie?

Jasne, jako doświadczony mechanik z poznańskiej Stacji Obsługi Pojazdów, rozumiem, jak ważne jest, aby każdy, kto siada za kierownicą, miał pełną świadomość tego, co dzieje się pod...

Po wymianie oleju silnik pracuje głośniej – możliwe przyczyny

Regularna wymiana oleju silnikowego to absolutna podstawa dbania o serce każdego samochodu. To jak dostarczanie świeżej krwi do organizmu – bez tego ani rusz. Olej odpowiada za...

Silnik gaśnie na biegu jałowym – możliwa usterka zaworu EGR

Problem, który z pewnością potrafi przyprawić o ból głowy, to gaśnięcie silnika, zwłaszcza gdy stoi się w korku albo na światłach. Kiedy samochód, zamiast spokojnie pracować na...

Silnik odpala dopiero za którymś razem – winny może być rozrusznik

Zaczyna się niewinnie. Przychodzisz rano do auta, przekręcasz kluczyk, a silnik nie startuje od razu. Trzeba spróbować dwa, trzy razy, czasem nawet więcej, zanim coś zaskoczy. To...

Jak często wymieniać pasek osprzętu w dieslu i benzynie?

Dobry dzień z Poznania, z naszego warsztatu! Pytanie o to, jak często wymieniać pasek osprzętu w dieslu i benzynie, to coś, co nasi klienci często poruszają. I...

Kontrolka ciśnienia oleju zapala się na ciepłym silniku – co sprawdzić?

Panie, Panowie, gdy na desce rozdzielczej zapala się ta czerwona lampka, symbolizująca ciśnienie oleju, zwłaszcza gdy silnik już chwilę popracował i zdążył się nagrzać – to sygnał,...

Nierówna praca silnika na zimno – czy zawór EGR się zacina?

Problem nierównej pracy silnika, szczególnie tuż po rozruchu, gdy jednostka jest jeszcze zimna, potrafi spędzać sen z powiek wielu kierowcom. Objawia się to często odczuwalnymi wibracjami, spadkiem...

Rozrusznik działa tylko „na zimno” – problem z elektromagnesem?

No proszę, problem z rozrusznikiem, co działa tylko na zimno – to dosyć częsty, ale też irytujący mankament, który potrafi napsuć krwi. Wiele osób od razu myśli...

Objawy uszkodzenia napinacza paska – jak je rozpoznać?

Rozmawiamy o napinaczu paska – elemencie, który dla wielu właścicieli aut pozostaje w cieniu. A szkoda, bo jego kondycja ma bezpośredni wpływ na pracę kilku kluczowych systemów...

Silnik szarpie i traci moc po wymianie oleju – możliwe przyczyny

Silnik szarpie i traci moc po wymianie oleju – możliwe przyczyny. Jak się z tym uporać w Poznaniu? Wymiana oleju to dla wielu kierowców rutynowa czynność, coś...

Błąd EGR na komputerze – kiedy wystarczy czyszczenie, a kiedy wymiana?

Błąd EGR na komputerze – kiedy wystarczy czyszczenie, a kiedy wymiana? Wielu kierowców prędzej czy później zetknie się z problemem błędów wyświetlanych na desce rozdzielczej. Często wśród...

Dziwne zgrzyty przy odpalaniu – rozrusznik czy koło zamachowe?

Hmm, słyszę, że silnik przy starcie wydaje dziwne dźwięki, takie zgrzyty, szuranie... Znam ten ból, bo to jeden z tych problemów, który potrafi spędzić sen z powiek....

Głośna praca alternatora, klimatyzacji – winny pasek czy łożysko?

Jasne, rozumiem. Jako doświadczony mechanik z Poznania, zajmujący się samochodami na co dzień, postaram się wyjaśnić kwestię hałasu z okolic alternatora czy klimatyzacji w sposób przystępny, oparty...

Olej znika, ale nie ma wycieków – gdzie może się podziewać?

Olej znika, ale nie ma wycieków – gdzie może się podziewać? Znikający olej silnikowy bez widocznych śladów na podjeździe to częsty problem, który potrafi spędzić sen z...

EGR zapchany sadzą – jak wpływa na spalanie i osiągi silnika?

Jasne, oto odpowiedź w formie tekstu na wskazany temat, napisana z perspektywy doświadczonego mechanika z poznańskiego warsztatu. EGR zapchany sadzą – jak wpływa na spalanie i osiągi...

Dlaczego nowy pasek szybko się niszczy? Typowe błędy montażu

Oto jak wygląda sytuacja z paskami w samochodach. Nie ma co ukrywać, pasek to niby drobiazg, a potrafi zrobić spore zamieszanie, jeśli nie działa jak należy. Mówimy...

Silnik dymi na niebiesko – czy winny jest olej?

Silnik dymi na niebiesko – czy winny jest olej? To pytanie często nurtuje właścicieli aut, którzy zauważyli niepokojący, błękitny obłok wydobywający się z rury wydechowej. Niebieski dym...

Tryb awaryjny (limp mode) – czy winowajcą jest zawór EGR?

Zdarza się, że samochód nagle traci moc, a na desce rozdzielczej zapala się kontrolka silnika. Auto zachowuje się tak, jakby ktoś zdjął mu kagańce i kazał poruszać...

Silnik dymi przy obciążeniu – co może świadczyć o zużyciu tłoków lub pierścieni?

Dymienie silnika pod obciążeniem – sygnał o zużyciu tłoków i pierścieni Dymienie silnika, zwłaszcza pod obciążeniem, to sygnał, którego absolutnie nie wolno lekceważyć. W naszym poznańskim warsztacie...

Zapach spalenizny po wymianie oleju – czy to normalne?

Zapach spalenizny po wymianie oleju silnikowego – zjawisko, które może budzić niepokój u każdego kierowcy. Wiele osób doświadcza tego po wizycie w warsztacie, zastanawiając się, czy coś...

Wysokie spalanie i spadek elastyczności – EGR do sprawdzenia

Wysokie spalanie i spadek elastyczności – sygnał, że EGR wymaga uwagi Kiedy samochód zaczyna palić więcej niż zazwyczaj, a przy tym czuć, że „nie ciągnie” tak jak...

Zatkany odma (odpowietrzenie skrzyni korbowej) – objawy i skutki dla silnika

Zatkany odma (odpowietrzenie skrzyni korbowej) – objawy i skutki dla silnika Każdy, kto ma samochód, prędzej czy później zetknie się z tematem odmy. To takie proste słowo,...

Dziwne odgłosy z okolic filtra oleju – co może pukać lub syczeć?

Jasne, jako doświadczony mechanik z Poznania, postaram się przybliżyć temat dziwnych odgłosów dochodzących z okolic filtra oleju. To często bagatelizowany problem, a może zwiastować poważniejsze kłopoty. Dziwne...

Pukanie lub stukanie przy lekkim gazie – ukryty problem z EGR?

No to posłuchajcie, bo sprawa stukania czy pukania przy lekkim wciśnięciu gazu to coś, co potrafi spędzić sen z powiek. Nie ma co ukrywać – dla wielu...

Rozrząd w dieslu vs benzynie – co psuje się częściej?

Dobry dzień, moi drodzy fani motoryzacji! Nazywam się… no, powiedzmy, że znacie mnie jako tego, co grzebie w silnikach i potrafi z nich zrobić orkiestrę, a nie...

Pojawienie się oleju w świecach zapłonowych – przyczyny i naprawa

No to zaczynamy. Zobaczmy, co się dzieje, kiedy olej pcha się na świece zapłonowe. To nie jest byle co, bo świece to takie małe iskierki, które odpalają...

Kontrolka oleju świeci się mimo niedawnej wymiany – co sprawdzić?

Cześć. Dziś porozmawiamy o sytuacji, która potrafi zjeżyć włos na głowie niejednego kierowcy: świecąca kontrolka oleju, zwłaszcza po niedawnej wymianie. To nie jest błahostka, bo układ smarowania...

Kontrolka akumulatora świeci się w czasie jazdy – czy to alternator?

Kontrolka Akumulatora Świeci Się W Czasie Jazdy – Czy To Alternator? Widzisz na desce rozdzielczej ten charakterystyczny symbol baterii, który zamiast zgasnąć po odpaleniu silnika, uparcie świeci?...

Nierówna praca silnika – jak rozpoznać problem i co sprawdzić?

Nierówna praca silnika – jak rozpoznać problem i co sprawdzić? Zapewne każdy kierowca, który spędził za kółkiem choć trochę czasu, spotkał się z tym nieprzyjemnym uczuciem –...

Silnik się przegrzewa – przyczyny i skutki zaniedbania

Dlaczego silnik się przegrzewa? Przyczyny i jak to naprawić Zacznijmy od tego, co to znaczy, że silnik się przegrzewa. Krótko mówiąc, to sytuacja, kiedy temperatura w silniku...

Zbyt wysokie zużycie oleju – co może być nie tak z silnikiem?

Nadmierne zużycie oleju silnikowego to problem, z którym prędzej czy później spotyka się wielu właścicieli samochodów. Nie jest to tylko kwestia finansowa, związana z koniecznością częstego dolewania...

Silnik nie odpala na ciepło – typowy problem w starszych autach

Silnik, który nie chce odpalić na ciepło, to zmora wielu właścicieli starszych samochodów. To nie jest błahy problem, bo potrafi skutecznie pokrzyżować plany i unieruchomić auto w...

Równoczesne stuki i drgania silnika – co warto sprawdzić?

Równoczesne stuki i drgania silnika – co warto sprawdzić? Gdy pod maską zaczyna się orkiestra niepożądanych dźwięków, a karoseria odczuwalnie wibruje, to znak, że silnik domaga się...

Przepustnica i czujniki silnika – typowe usterki i objawy

Witajcie w naszym warsztacie w Poznaniu! Jako ekipa, która z niejednym silnikiem miała do czynienia, doskonale wiemy, jak ważne są detale w jego prawidłowym funkcjonowaniu. Dziś na...

EGR, DPF, turbo – co najczęściej się psuje w nowoczesnych silnikach?

EGR, DPF, turbo – co najczęściej się psuje w nowoczesnych silnikach? Witajcie w naszym warsztacie w Poznaniu. Na co dzień mierzymy się z różnymi problemami w autach,...

Zimny start – jak objawia się problem z układem paliwowym?

Witam na stronie mojego warsztatu w Poznaniu. Nazywam się [Twoje Imię/Nazwa Warsztatu] i od lat zajmuję się mechaniką samochodową. Dziś chciałbym poruszyć temat, który często spędza sen...

Szarpanie silnika podczas przyspieszania – możliwe przyczyny

Szarpanie Silnika Podczas Przyspieszania – Co Może Być Na Rzeczy? Kiedy samochód zaczyna szarpać przy dodawaniu gazu, to sygnał, że coś w jego sercu – czyli silniku...

Kiedy należy wymienić pasek rozrządu? Objawy zużycia i zalecenia producentów

No dobra, siema! Jest Krzysiek, mechanik z Podolan, z warsztatu przy ulicy Bukowskiej. Siedzę w tych samochodach od lat, widziałem już chyba wszystko, co się może w...

Stukanie lub grzechotanie przy uruchamianiu silnika – czy to rozrząd?

Stukanie lub grzechotanie przy uruchamianiu silnika – czy to rozrząd? Pytanie, które często słyszymy na naszej Stacji Obsługi Samochodów w Poznaniu. Ten dźwięk, pojawiający się tuż po...

Silnik nie trzyma obrotów – przyczyny i diagnostyka

Silnik nie trzyma obrotów – przyczyny i diagnostyka Wprowadzenie do problemu Silnik nie trzyma obrotów to sytuacja, gdy podczas jazdy lub postoju na biegu jałowym liczba obrotów...

Co się stanie, jeśli pęknie pasek rozrządu? Skutki dla silnika

Rozmawiamy dziś o czymś, co potrafi przyprawić właścicieli samochodów o szybsze bicie serca: o zerwanym pasku rozrządu. To nie jest zwykła usterka, to coś, co może oznaczać...

Co oznacza stukanie w silniku? Możliwe usterki i koszty naprawy

Stukanie w silniku – nie ignoruj tego sygnału! Słuchajcie, jeśli Wasz silnik zaczyna gadać w sposób, który nie przypomina normalnego mruczenia, to jest to sygnał, którego absolutnie...

Czy warto wymieniać cały zestaw rozrządu, a nie tylko pasek?

Cześć, jestem mechanikiem z Poznania. Pracuję w serwisie, gdzie od lat zajmujemy się wszelkiego rodzaju samochodami. Dzisiaj porozmawiamy o rozrządzie – elemencie, który dla wielu kierowców bywa...

Dlaczego silnik gaśnie na biegu jałowym?

Dlaczego silnik gaśnie na biegu jałowym? Tajemnice wolnych obrotów Zdarza się, że auto, które jeszcze przed chwilą pewnie przyspieszało, staje w miejscu na światłach i nagle… cichnie....

Głośna praca silnika po rozruchu – objawy awarii rozrządu

No to ruszamy z tematem, który często spędza sen z powiek kierowcom – hałas przy rozruchu silnika. Wiecie, ten dźwięk, który budzi niepokój i każe od razu...

Spadek mocy silnika – co może być przyczyną?

Gdy samochód nagle przestaje „ciągnąć”, a każde wciśnięcie pedału gazu przypomina bardziej prośbę niż zdecydowane polecenie, wiadomo, że coś jest nie tak. Spadek mocy silnika to nie...

Kiedy łańcuch rozrządu może się przeskoczyć? Typowe przypadki i skutki

Dzień dobry. Z tej strony mechanik z Poznania. Chętnie opowiem o problemach z łańcuchem rozrządu, bo to temat, z którym klienci często do nas przyjeżdżają. Czym różni...

Check Engine – najczęstsze powody zapalenia kontrolki silnika

Check Engine – Co Chce Nam Powiedzieć Samochód? Witajcie w naszym warsztacie. Wielu z Was pojawia się u nas z jednym, charakterystycznym problemem – świecącą kontrolką Check...

Dlaczego skrzynia biegów zaczęła hałasować po wymianie oleju?

Skrzynia biegów to złożony mechanizm, który wymaga szczególnego traktowania. Wymiana oleju to jedno z podstawowych zadań, o których nie można zapominać, jeśli skrzynia biegów ma pracować bez...

Co powoduje nierównomierne zużycie klocków hamulcowych? Czy to wina zacisku?

Nierównomierne zużycie klocków hamulcowych to problem, który potrafi spędzić sen z powiek. Widzimy to często, kiedy przyjeżdża klient, a z jednej strony klocki starte do szczętu, aż...
1 2 3 4