Ford

Ford? No problem, znamy te auta jak własną kieszeń. Wiadomo, Ford to Ford – niby popularny, ale potrafi zaskoczyć.

Silnik?

Często widzę EcoBoosty z problemami – nagar na zaworach wtrysku bezpośredniego, zwłaszcza w modelach Focus czy Mondeo. Trzeba wtedy robić porządne czyszczenie, czasem nawet manualne, bo chemia nie zawsze daje radę. A jak słyszę klepanie w silniku, to od razu sprawdzam panewki. W Fordach, szczególnie tych starszych, to częsty problem, zwłaszcza jak ktoś zaniedba wymiany oleju.

Zawieszenie?

Tu standard – tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora. W Focusach MK2 i MK3 lecą jak ciepłe bułeczki. Ale potrafią dać znać o sobie też amortyzatory, zwłaszcza w kombiakach – obciążone tyły szybciej je dobijają. W S-Maxach i Galaxy trzeba uważać na pneumatyczne zawieszenie z tyłu – jak siądzie kompresor, to robi się nieprzyjemnie drogo.

Układ hamulcowy?

Standardowa sprawa – klocki, tarcze. Ale w Fordach lubią się zapiekać zaciski, zwłaszcza te z tyłu. Trzeba wtedy porządnie wyczyścić i przesmarować, a czasem wymienić na nowe. Jak hamulec słaby, to sprawdzam też pompę hamulcową i przewody – potrafią skorodować i puszczać płyn.

Elektryka?

No tu bywa różnie. W nowszych modelach Focus i Fiesta potrafią wariować czujniki parkowania, trzeba je wtedy diagnozować komputerem. No i wiązki przewodów – lubią się przecierać, zwłaszcza w okolicach zawiasów klapy bagażnika. A jak ktoś ma Forda z automatyczną skrzynią biegów, to trzeba pilnować regularnej wymiany oleju. Jak się zaniedba, to skrzynia potrafi zacząć szarpać i wtedy koszty naprawy są spore.

Klimatyzacja?

Jak nie chłodzi, to najczęściej ucieka czynnik. Trzeba sprawdzić szczelność układu, bo samo nabicie klimy na długo nie pomoże. A jak słyszę dziwne dźwięki z klimy, to sprawdzam sprężarkę – potrafi się zatrzeć.

Mamy dobry sprzęt diagnostyczny, ogarniamy Fordy od A do Z. Przyjedź, zobaczymy co dolega twojemu Fordowi i zrobimy to porządnie.

ford

Wymiana chłodnicy Ford

Wymiana chłodnicy w Fordzie Mondeo MK3 to nie tylko wyciągnij-starą-włóż-nową. Najczęściej problem zaczyna się od wycieków na łączeniach plastikowych zbiorników z aluminiowym rdzeniem – typowa usterka po...

Układ Kierowniczy Ford

No dobra, Ford Focus MK2 i jego układ kierowniczy... To częsty gość u mnie w warsztacie, więc wiem, co go boli. Najczęstsze problemy w Focusie MK2: Stuki...

Wymiana chłodnicy klimatyzacji Ford

No jasne, ogarniemy temat chłodnicy klimy w Fordzie. C-Max to wdzięczne auto, ale jak w każdym, klima potrafi dać w kość. Co może się dziać i jak...

Wymiana linki hamulca ręcznego Ford

Dobra, jasna sprawa. Ford, no to robota jak każda inna, ale swoje patenty mają. Hamulec ręczny, linka... Zależy, który Focus, MK2 to już w miarę ogarnięte auto....

Naprawa Hamulca Elektrycznego Ford

Dobra, ogarniamy temat. Elektryczny hamulec ręczny w Fordzie, szczególnie w C-Maxie, to często bolączka. Co dokładnie się dzieje? Pali się kontrolka? Słychać jakieś dziwne dźwięki? Hamulec w...

Linki Hamulca Ręcznego Elektrycznego Ford

Dobra, rozumiem. Elektryczny ręczny w Fordzie, szczególnie w C-Maxie, to częsty temat. Linki potrafią dać w kość. Problemy z linkami elektrycznego ręcznego: Korozja: To wróg numer jeden....

Naprawa hamulca ręcznego Ford

Dobra, jasna sprawa. Ręczny w Fordzie, zwłaszcza w Focusie, to potrafi dać popalić. Nie ma co ukrywać, to częsty problem. Słuchaj, zależnie od rocznika i tego, co...

Wymiana sprężyny sprzęgła Ford

Diagnoza problemu ze sprzęgłem w Fordzie Wymiana sprężyny pedału sprzęgła w Fordzie? Zależy, co się dzieje, ale obstawiam, że pedał chodzi ciężko, skrzypi, albo w ogóle nie...

Wymiana oleju Ford

Dobra, rozumiem. Ford i wymiana oleju, to klasyka. Powiem tak, sama wymiana oleju to niby nic skomplikowanego, ale diabeł tkwi w szczegółach. Jaki Ford i olej? Jaki...

Naprawa Zawieszenia Ford – Kompleksowy Serwis

Dobra, jasna sprawa. Zawias w Fordzie, zwłaszcza w Focusie MK2, to częsty pacjent. Co tam konkretnie się dzieje? Bo zawieszenie to szeroki temat. Stuki, puki, trzaski: Najczęściej...

Dlaczego warto skorzystać z usług TAK?

280+

rodzajów prac

12+

miesięcy gwarancji

8+

lat średniego doświadczenia mechanika

81%

samochodów gotowych tego samego dnia

90%

wszystkich części dostarczanych w ciągu godziny

Napisz do nas!

A nasi specjaliści Ci pomogą.

    Klikając przycisk, wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych i akceptujesz Umowę użytkownika